Thursday, 29 November 2012

Asam Pedas Untuk Dia ~ Nureen Mirza

Asam Pedas Untuk Dia
Pengarang: Nureen Mirza
Penerbit: Alaf21
Muka Surat:517
Harga Jual: RM 19.00 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan Disember 2012 

Sinopsis
AKU AININ SOFIYA, hanya seorang pembantu rumah separuh masa. Tugasku bukan setakat mengemas rumah, malah urusan dapur diserahkan kepadaku. Buat pertama kalinya, asam pedasku mendapat pujian.

Dalam diam, aku diintai oleh salah seorang anak majikanku, Ahmad Ziyad. Rupa-rupanya, asam pedasku menjadi kegemarannya. Namun tidak kusangka, dia ingin melamarku, hanya kerana ingin membantuku dari segi kewangan. Aku bukan mata duitan! Aku hanya bekerja di rumahnya dengan hasil usahaku sendiri.

Setelah berfikir panjang, aku menerima lamarannya, tetapi dia meletakkan syarat. Perkahwinan ini harus dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga dan teman wanitanya. Aku juga tidak dibenarkan hamil. Malah, aku tidak dimaafkan jika perkara itu berlaku.

Sampai bila aku harus berlakon dan menyorok statusku? Jiwaku terseksa menjadi isteri rahsianya walaupun halal di sisi agama. Ziyad seolah-olah tidak memahami perasaanku. Hidupku terseksa dengan permainannya sehingga takdir menentukan aku hamil anaknya!

Tuesday, 27 November 2012

Madu 3 Suku ~ Wan Azlan

Madu 3 Suku
Pengarang: Wan Azlan
Penerbit: PTS
Muka Surat: 232
Harga Jual: RM 15.00 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan November 2012 

Sinopsis
Jangan naik angin apabila membaca blurb ini. Kisahnya bermula apabila Jamilkhan dapat kahwin kali kedua tanpa diduga. Begitu juga perkahwinan ketiga, dapatnya tidak disangka-sangka.

Ada yang memasang jerat papan berpaku. Ada yang dipakaikan masker bercampur dengan cecair pencuci tandas. Ada pula yang tertipu dengan ubat cula biawak komodo.

Si Jamilkhan pula sungguh gembira apabila mendapat satu hadiah di luar jangkaannya. Namun hadiah itulah yang membuatkan dia hampir putus nyawa!

The Wedding Breaker ~ Evelyn Rose


The Wedding Breaker (NEW)
Pengarang: Evelyn Rose
Penerbit: Karya Seni
Muka Surat: ***
Harga Jual: RM 25.00
Status: Sold
Terbitan November 2012 

Sinopsis
Saya memohon maaf kerana mengganggu majlis kalian. Tetapi sebelum Tengku Juwita bernikah dengan Tengku Adam, dia wajar mengetahui siapa bakal suaminya yang sebenar...” - Ariana Rose

Ariana Rose. Kehadirannya menyebabkan majlis pernikahan itu terbatal. Disebabkan gadis itu jugalah, reputasi dan status diri bekas pengantin lelaki itu menjunam jatuh di mata masyarakat. Siapa sebenarnya dia? Apa tujuannya dan siapa yang menghantarnya untuk merosakkan majlis pernikahan itu? Tak kira, dia akan menyiasatnya juga!

Akhirnya Ariana Rose terpaksa akur dengan balasan yang perlu diterimanya akibat perbuatannya itu. Semenjak bertemu dengan lelaki itu, banyak peristiwa yang tak terjangka berlaku dalam hidupnya.

“What’s so funny?”

“Talking to me?”

“Nah… just talking to the lizard. See… there… we were talking just now. I know you won’t be able to understand the lizard’s language.”

Tapi kenapa setelah berlari sejauh ini, lelaki itu masih ditemuinya? Setelah dia berusaha melupakan semua kenangan itu, kenapa lelaki itu kembali meruntuhkan azam dan semangatnya? Kenapa mesti ada nama itu dalam kamus hidupnya?!

“I’m gonna miss you… I’d rather stay by your side. Always.”

“Sayang kat abang rupa-rupanya ya?”

“Mestilah, you are my bubbly boo and a naughty one too.”

Selama ini sudah banyak perempuan yang lebih cantik daripada dia hadir dalam hidup Tengku Adam Kamil. Tapi kenapa gadis itu juga yang melekat dalam hati dan ingatannya? Adakah itu petanda yang dia memang ditakdirkan untuk dirinya?

“Satu aje kesalahan awak, Ariana... Awak dah curi hati saya.” – Tengku Adam Kamil

Saturday, 24 November 2012

Pelakon Cinta & Mr. G ~ Anabella

Pelakon Cinta & Mr. G
Pengarang: Anabella
Penerbit: Penulisan2u
Muka Surat: 717
Harga Jual: RM 24.00 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan November 2012 

 
Sinopsis
Mr. G singkatan untuk apa? Bukanlah mr. gemuk atau mr. gila, tapi sudah tentulah mr. G yang dimaksudkan ialah mr...

Dengan ganjaran RM2 juta yang menanti, Tengku Marylin Myacella yang terkenal dengan sikap gediknya telah memenuhi permintaan sahabatnya untuk memastikan seorang pemuda yang dipercayai mr. G berubah menjadi lelaki normal. Tapi, dia sendiri berasa resah dan gelisah!
“You ingat, you cantik sangatlah sampai I teringin nak jadikan you girlfriend I?!”-  Syed Zakuan Zafran.

“I memang sangat cantik. Tapi I tahu, dalam mata you, pasti I tak secantik Aaron Aziz atau tak secomel seperti artis lelaki Korea, kan?! Takkanlah I perlu tukar jantina I semata-mata untuk jadi girlfriend you?” - Tengku Marylin Myacella.

Dalam menjayakan misinya, Mary keliru dengan perasaannya sebenar sama ada dia betul-betul ikhlas jatuh cinta ataupun sekadar lakonan semata-mata. Zafran pula telah merahsiakan cintanya selama tujuh tahun, tapi dia berjaya juga memiliki Mary dari sebuah penipuan yang dicipta. Namun, dalam keasyikan mereka melayari bahtera, sekali lagi mereka diuji dengan rintangan yang mencabar kepercayaan mereka.

“Selama ini I ingat you ikhlas cintakan I…”-  Syed Zakuan Zafran.

“Kalau kau dah tahu aku curang dan tak cintakan kau lagi, kau ceraikan aku Zafran! Ceraikan aku!” – Tengku Marylin Myacella.

Cinta yang bermula dari sebuah penipuan dan sandiwara akankah kekal bahagia? Mampukah Mary mengubah Zafran menjadi lelaki normal? Hanya Pelakon Cinta & Mr. G yang dapat menentukan kesudahan cinta mereka…

Monday, 19 November 2012

Kau Yang Kusayang ~ Fieyza Fadlina

Kau Yang Kusayang
Pengarang: Fieyza Fadlina
Penerbit: Fajar Pakeer
Muka Surat: 559
Harga Jual: RM 20.00 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan November 2012 


Sinopsis
Aril dan Syafiza. pertemuan pertama mereka sungguh haru-biru. Boleh pulak mereka buat kecoh tengah-tengah orang ramai disebuah pasar raya.

“Oi! Buta ke?”
“Err… maaf, encik. Saya tak perasan encik ada kat depan tadi.”
“Tak perasan? Mata awak letak kat mana? Kat lutut?”
“Kalau kat lutut, senanglah aku nak nampak kau!”
“Apa? Apa kau cakap?”
“Eh, saya cakap apa? Saya tak ada cakap apa-apa pun,”
Namun, kalau sudah dikatakan jodoh, maka lari ke mana pun, memang akan bertemu jua. Mereka bersatu kerana;

>Cellicia, si bakal pengantin tanpa rela Aril melarikan diri disaat-saat akhir..
>Syafiza pulak terpaksa menerima pinangan ekspres Datin Sharida, mama Aril jika mahu abahnya menerima pinangan dari kekasih adiknya selepas tempoh sebulan yang diberi kepada Syafiza supaya mencari calon suami berakhir...

Maka bermulalah hidup mereka yang tak berapa nak elok tu. Sekejap okey, sekejap KO.. Tak sampai sebulan diijab kabul, Syafiza dikejutkan dengan pemergian ayahanda tercinta. Dunia dirasakan gelap seketika. Nasib baik dia punya Aril sebagai penyokong kuat di belakangnya. Lalu bermulah yang OK-OK tanpa KO-KO.

Kebahagiaan yang dikecapi rupanya bukan untuk selamanya. Benar seperti yang selalu dikatakan orang, orang akan iri hati dengan kebahagiaan orang lain. Hubungan yang masih lagi baru dan dalam proses mengenali hati masing-masing, diganggu insan yang punya hati yang sangat busuk! Kemunculan Cellicia dengan azam mahu memporak-perandakan hidup Syazril dan Syafiza benar-benar mengacau-bilaukan keadaan. Sayang yang baru bermula, akan patahkah sebelum tumbuh suburnya ia?

Sunday, 18 November 2012

Sweet Sour ~ Nasz

Sweet Sour
Pengarang: Nasz
Penerbit: Jemari Seni
Muka Surat: 570
Harga Jual: RM 19.00 (termasuk pos)
Status: Sold

Sinopsis
A - Yang manis, harum lagi wangi itu Zarul.

"Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah."
"Sepuluh ringgit tu." Sungguh-sungguh dia cakap.
"Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun." Aku jeling dia.
"Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik." Dia hulur tangan kiri.

Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.
"Ni kira orang 'cup'lah ni." Sambung dia lagi.
Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!

B - Yang pahit, masam, masin, payau itu Joe Jambul.

"Bayar cincin ni." Kata dia. Betul ke ni, apa yang aku tengah dengar ni.
"What?" aku terjerit di situ.
"Pay for this." Relaks aje dia mengarah aku lagi.
"Okey... saya bayar!" aku jeling dia.

Tapi kan, juling biji mata aku tengok bil RM10 000 kat Tiffany tu. Gila ke apa? Batu planet mana dia pakai buat cincin bodoh ni!

*****

Kenapa Zarul dan Joe Jambul sangat berbeza di hati Lia?

Friday, 16 November 2012

Ketuk Pintu Hati Dia ~ Ana Farhana

Ketuk Pintu Hati Dia
Pengarang: Ana Farhana
Penerbit: Jemari Seni
Muka Surat: 458
Harga Jual: RM 18.00 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan November 2012 


Sinopsis
Mungkin kau jauh dari mataku, tapi tak pernah jauh dari hatiku

I
“Kenapa kau tak nak kawan dengan aku?”
“Kenapa aku kena kawan dengan kau?”
“Kalau kau jadi kawan aku, kau tak rasa rugi tau.”
“Sebab?”
“Sekali kau jadi kawan aku, aku akan sayang kau sampai kiamat.”


II
“Huda, kau pandang aku sebagai lelaki yang macam mana?”
“Kawanlah!”
“Kalau kita ditakdirkan jumpa lagi sekali, boleh tak masa tu kau jangan layan aku sebagai kawan kau?” 

III
Selepas 5 tahun...
“Kau sedar tak kau panggil aku apa? Awak. Kau buat aku rasa geli. Kita kawan rapat dulu, sebelum kau pergi macam tu aje. Sekarang, kenapa kau buat macam kita ni orang asing?”
“Sebab saya sukakan awak.”

Kata-kata itu membuatkan Huda terasa dirinya macam dilambung ombak kuat, membuatkannya terus tercampak ke benua lain.

Monday, 12 November 2012

Their Little Cowgirl ~ Myrna Mackenzie

Their Little Cowgirl
Author: Myrna Mackenzie
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 184
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
Dearest Godmother,

You said all I must do to regain my youth is play matchmaker for twenty-one couples. Well, it's harder than you made it sound! Luckily, I've only got six more to go.

Take my latest attempt: Jackie Hammond and Steven Rollins. There's sizzle between there two strangers but Jackie just found out that Steven's one-year-old cutie is biologically hers. I can't blame her for wanting two weeks with a child she has to give up, but how can I make Jackie see that she should fight for the little girl - and the one man her feel beautiful?



The Sheikh's Convenient Bride ~ Sandra Marton

The Sheikh's Convenient Bride
Author: Sandra Marton
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 187
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
He's forced to wed her!

Despite his attraction to her, Sheikh Qasim is trying not to take Megan O'Connell to his wealhty but traditon-bound kingdom; women have no status in his homeland. Yet, as no one else has Megan's financial expertise, he is given no choice.

Once in Suliyam, Megan finds her life threatened by tribal leaders whi think she's a woman of loose morals. The only way Qasim can save Megan and her reputation is to marry her....!

Moonlight Magic ~ Doris Rangel

Moonlight Magic
Author: Doris Rangel
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 186
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
To: Grammie Simms

From: Eliza Ann

Gram, Hawaii is even more beautiful than I imagined! The tropical air is making me rethink my vow to never love again. I know you'll be happy to hear I've met someone. Handsome Daniel Morgan has hula-ed into my life and has a knack for popping up out of nowhere and vanishing just as quickly, like magic. But you know what? There's something about the moonlit nights that is starting to make me believe in destiny. Or maybe it's Daniel heart-fluttering kisses are changing my mind...

A Nanny For Keeps ~ Liz Fielding

A Nanny For Keeps
Author: Liz Fielding
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 187
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
Her new-found family?

Jacqui Moore is on the run - from being a nanny. She can't bear the tought of getting close to a child again, only to lose that love in the space of a heartbeat. But then she meets little orphaned Maisie, and is railroaded into becoming her nanny for the night.

Nights turn into days.... and weeks.... and now Jacqui's emotions are in turmoil. For along with Maisie, the master of the house - magnificient yet scarred Harry Talbot - has stolen her heart. Is there anywhere left to run and hide?

The Honeymoon Contract ~ Emma Darcy

The Honeymoon Contract
Author: Emma Darcy
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 186
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
The marriage negotiation..

Matteo King is the last unmarried grandson of the Australian King dynasty - and he's determined to stay that way. When a gorgeous writer is hired to explore the family history, Matt tells himself he's immune to willowy redheads! Only he's shocked to realise his new house-guest is a woman from his past...

Nicole Redman steels herself not to be overawed by Matt King. But she's shaken to the core by the sexual energy between them - and by Matt's blatant belief that she's a gold-digger! She stands her ground, but what has Matt ultimately got in mind when he insists they discuss the terms of her contract - in the bedroom?

One Intimate Night ~ Penny Jordan

One Intimate Night
Author: Penny Jordan
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 185
Price: RM 7
Status: Sold

Synopsis
She was pure temptation

Pier's relationship with Georgia was a business one - pure and simple. This should have made their living under the same roof a relatively starightforward affair.

But, somehow, Piers couldn't stop her from stealing into his thoughts. He wasn't a man to act on impulse. He had managed to resist her - so far! And then one intimate night....

The Temptation Game ~ Kate Walker

The Temptation Game
Author: Kate Walker
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 186
Price: RM 7
Status: Sold

Synopsis
Forbidden fruit?

What had happened that night was special, something she could never forget.... but she wondered what it had meant to him.... was it something he'd simply dismissed as a game - a game of temptation? He had said that he'd found her tempting, but he'd also said that she was... dangerous.

What had he meant?

And now, four and a half years later, Rachel was about to find out - Gabriel was back...

That Touch Of Pink ~ Teresa Southwick

That Touch Of Pink
Author: Teresa Southwick
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 186
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
In need of a man - but only for the weekend!

Starring as Single Mum: Abby Walsh - she'd bid on an ex-army ranger with 'survival' skills at the charity auction to help her daughter earn a hiking badge. So why are her survival skills being tested when a camping trip with Riley awakens too many long-buried feeling?

Starring as Military Man: Riley Dixon - hazardous missions were nothing compared to Abby. Beautiful and all too feminine, she was a heartbreak-in-waiting. But how can he sidestep this land mine, when she looks so pretty in pink?

At The Spaniard's Pleasure ~ Jacqueline Baird

At The Spaniard's Pleasure
Author: Jacqueline Baird
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 184
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
When Nick Menendez discovered beautiful Liza Summers was working for the prime suspect in a diamond robbery case, the Spanish security tycoon decided to take matters into his own hands - and Liza into his custody! The simplest way to discover the truth and protect her at the same time was to take her to his bed, and keep her there!

Homeward Bound ~ Marin Thomas

Homeward Bound
Author: Marin Thomas
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 226
Price: RM 9
Status: Sold

Synopsis
Heather Henderson swore never to return to the one-horse Texas town where she'd raised hel as a teenager. And she meant it - until her self-appointed guardian-turned-mayor, Royce McKinnon, showed up with unexpected news.

A feed store on the verge of bankruptcy is her father's legacy. And although she wants nothing to do with it, turning the business around is the best way to prove that she's changed. And maybe it's the only way to show the uppity mayor that she's a woman now - woman enough for him!

Adopted Son ~ Linda Warren

Adopted Son
Author: Linda Warren
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 1283
Price: RM 12
Status: Sold

Synopsis
Jeremiah 'TUck' Tucker wanted nothing more than to follow in the footsteps of his adoptive father. So, like him, Tuck became a Texas Ranger and vowed to help children in need. When a call leads him to Brady, an orphaned two-year-old, Tuck decides to adopt the little boy.

He's furious when he learns Grace Whitten, a lawyer and family friend, is representing a couple who also want Brady. But once he finds out Grace's true intentions for the child, he begins to see beyond the lawyer, to the woman she really is.

Cinderellie! ~ Carol Grace

Cinderellie!
Author: Carol Grace
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 177
Price: RM 8
Status: Sold

Synopsis
If the slipper fits..

It was bad enough being banished to the kitchen by her stepmother and two husband-hunting stepsisters. Now, still wearing the Cinderella costume from the party, Ellie found herself face-to-face with Jack Martin, the handsome venture capitalist who'd doused cold water on her dream of opening a restaurant.

Ellie Branson thought her nightmare would end when the clock struck midnight... and the party ended. But Jack showed up the very next day, bearing an offer she couldn't refuse...

A Daring Deception ~ Amanda Browning

A Daring Deception
Author: Amanda Browning
Publisher: Harlequin Mills & Boon
Page: 186
Price: RM 6
Status: Sold

Synopsis
Deception leads to seduction..

Rachel Shaw had been in love with Nathan Wade for two years, but despite her protestations of innocence, she knew he was convinced that she was the kind of woman he'd always despised: a scheming, cold-hearted gold-digger.

Rachel was determined to change Nathan's mind about her - and the perfect opportunity had just arrived. Rachel's grandfather, also Nathan's bussiness partner, had pleased with them to undertake a most daring deception - and that meant a weekend in each other's company, and sharing a bedroom.

Tuesday, 6 November 2012

Sha & Shah ~ Sha Ibrahim


Sha & Shah (NEW)
Pengarang: Sha Ibrahim 
Penerbit: Kaki Novel 
Muka Surat: 761
Harga Jual: RM 26.00
(ada tandatangan eksklusif penulis)
Status: Sold
Terbitan November 2012

Sinopsis
Sahabat sejati, BFF. Itulah istilah yang paling sesuai untuk menyatakan hubungan yang terjalin antara Farisha a.k.a Sha dan Fariz Ameerul Shah a.k.a Shah. Sejak kecil mereka bersahabat baik. Sentiasa kelihatan bersama sehinggalah Shah mengambil keputusan untuk melanjutkan pelajarannya ke luar negara meninggalkan Sha yang sekadar mahu menuntut di dalam negara sahaja.



Kepulangan Shah ke tanah air setelah menamatkan pelajarannya dikejutkan dengan satu berita yang selama ini tidak pernah terlintas di benak fikiran dua sahabat ini. Mereka telah ‘dijodohkan’. Perkara yang membuatkan Sha dan Shah ‘blur’ buat seketika. Namun, dalam hal ini Shah yang paling kalut. Walaupun dia menolak perancangan yang tidak masuk akal itu, mummynya tetap mengugutnya untuk menjodohkan dia dengan gadis lain. Sedangkan Sha, mama dan papanya langsung tidak memaksa sekiranya perancangan

mereka mendapat tentangan.

Disebabkan tidak mahu berkahwin dengan gadis yang tidak dikenali dan dianggap tidak sesuai dengan dirinya, Shah membuat perancangan gila! Mengajak Sha bersetuju sahaja dengan perancangan yang telah ditetapkan ibu-bapa mereka sebelumnya. Itu sahaja jalan yang paling selamat. Berkahwin dengan sahabat baik sendiri. Pada mulanya rancangannya itu mendapat tentangan hebat daripada Sha yang menganggap keputusan Shah tidak boleh diterima akal. Namun disebabkan rasa simpati terhadap sahabat baiknya itu, Sha akhirnya bersetuju. Tetapi benarkah hanya wujud perasaan simpati di dalam hati Sha ketika itu?  Sanggupkan dia korbankan masa depan sendiri dengan mengahwini lelaki yang dia tidak cintai? Shah pula, waktu itu hanya satu benda sahaja yang bermain dalam kepalanya. Dia tidak mahu hidupnya terikat sekiranya dia berkahwin dengan perempuan yang tidak faham akan kehendak dan perangainya yang suka sangat berkawan dengan kaum Hawa.

Bagaimanakah kehidupan mereka setelah berumah tangga? Adakah mereka hidup sama seperti pasanganpasangan yang sudah berkahwin? Adakah Sha mampu bertahan dengan sikap suami sendiri yang suka sangat timbulkan gosip liar dengan wanita lain di luar? Shah pula tegakah dia menduakan isteri yang merangkap sahabat baiknya sendiri? SHA DAN SHAH kisah PERSAHABATAN dalam PERKAHWINAN…

Nasi Lemak Buah Bidara ~ April Snow

Nasi Lemak Buah Bidara
Pengarang: April Snow 
Penerbit: Kaki Novel 
Muka Surat: 661
Harga Jual: RM 20.00 (termasuk pos)
(ada tandatangan eksklusif penulis)
Status: Sold
Terbitan November 2012 


Sinopsis
Pahitnya perjalanan hidup Siti bermula sedari umurnya masih hijau lagi. Sejak kecil dia dipinggirkan, tidak punya teman… apatah lagi ahli keluarga. Nenek angkat yang dipanggil wan pula telah pergi menghadap Ilahi sebelum sempat membongkar identiti sebenar ibu dan bapanya. Hanya pesanan wan agar Siti bertanyakan hal tersebut kepada Datin Junainah mampu meleraikan persoalan yang bersarang di benaknya.


Namun, tidak semudah itu Siti mendapat jawapannya. Dia dijadikan hamba abdi di rumah Datin Junainah. Benci benar Datin Junainah kepadanya. Kata-kata cacian, herdikan, penghinaan, maki hamun adalah santapan telinganya sehari-hari. Ditambah pula dengan pembulian demi pembulian yang dilakukan oleh Zurene (anak Datin Junainah) terhadap dirinya. Sabarnya Siti menahan segala penyeksaan tersebut bertunjangkan akidahnya kepada Yang Maha Esa. Siti percaya, dengan kesabaran yang berpanjangan, insya-Allah doanya akan termakbul. Dia akan tahu juga siapa ibu dan bapanya.


Akibat tindakan Siti yang keluar dari biliknya semata-mata mahu melihat pernikahan Zurene, Datin Junainah bertindak mengasarinya sekali gus menghalaunya keluar dari banglo mewah yang memayungi hidupnya selama lebih enam bulan di situ. Mujurlah ada insan-insan yang berhati mulia, menerima kehadirannya yang tidak diketahui asal usulnya itu.

Di rumah baru, Siti dijadikan pengasuh kepada Ben, anak tunggal Akhmal. Budi pekertinya telah mencuri hati Ben dan neneknya, Puan Aishah. Puan Aishah pantas sahaja jatuh sayang kepada Siti. Dia ingin sekali bermenantukan Siti setelah Akhmal lama menduda akibat kematian isterinya. Mujur sahaja Akhmal dan Siti saling jatuh cinta. Mudah kerja Puan Aishah.

Akhmal : “Saya mungkin tak pandai nak susun katakata atau merangkai ayat-ayat berbunga. Jauh sekali nak menyulam bahasa berjiwa-jiwa tapi saya nak Siti tahu… saya sukakan Siti sejak pertama kali melihat Siti. Saya... sayangkan Siti. Dan... sehingga kini sayang itu makin utuh di hati saya. Saya... harap Siti faham maksud saya.”

Siti: “Saya tak tahu nak cakap apa Encik Akhmal, cuma... saya rasa sangat gembira hari ini. Gembira sekali. Terima kasih kerana sudi terima saya yang entah dari mana asal usulnya ini. Terima kasih kerana sudi menerima saya yang serba kekurangan ini. Terima kasih kerana sudi membuatkan saya rasa sangat bahagia hari ini. Terima kasih!”

Dua jiwa saling mengerti bahasa hati masing-masing. Janji diikat. Catatan jodoh yang terpahat di lohmahfuz termeterai penuh adat dan hukum di kanvas hidup keduaduanya namun… bahagia itu bukan mudah digenggam. Dugaan hidup itu lumrah.

Kisah silam yang masih samar terus mengejar. Siapa sebenar dirinya ini? Siti pasrah. Akhmal tahu cinta itu tidak mudah. Onaknya sukar diramal. Siti tidak akan sesekali dipersia. Janji kepada-Nya tidak akan sesekali dipermain. Jawapan pasti ditemui. Dia pasti. Sangat pasti!

Sunday, 4 November 2012

Oh, Mama Tiriku! ~ Herna Diana

Oh, Mama Tiriku!
Pengarang: Herna Diana
Penerbit: Alaf21
Muka Surat: 501
Harga Jual: RM 19 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan Oktober 2012
 
Sinopsis
DR. RAZIF masih sukar untuk melupakan arwah Suhaila walaupun sudah empat tahun isterinya pergi. “Tempat Suhaila tiada siapa yang dapat menggantikannya.”

Iman melancarkan satu misi. Misi mencari jodoh buat Dr. Razif! Diperkenalkan Zulaikha yang berbudi pekerti dan cantik paras rupa kepada abangnya itu. Bagi Dr. Razif, dia macam tak masuk dengan gadis itu.


Hidup Dr. Razif dan anak-anak jadi huru-hara apabila bertemu dengan Ekin. Apatah lagi Ekin yang menjaga Rayyan dan Ain. Ada sahaja yang mereka gaduhkan. Si Ekin ni dengan budak-budak pun nak berkira. Masing-masing sengaja cari pasal. Makin naik angin Ekin apabila kedua-dua budak yang dipanggil toyol kecik itu memanggilnya witch! Zulaikha atau Ekin? Dalam mengharungi kehidupan yang tidak seia dan tidak sekata, tanpa sedar ada rasa yang memikat hati Dr. Razif.

Friday, 2 November 2012

Oh! Cinta ~ Ezza Mysara, Iskandar Daniel, Rehan Makhtar, Syamnuriezmil


Oh! Cinta
Pengarang: Ezza Mysara, Iskandar Daniel, Rehan Makhtar, Syamnuriezmil
Penerbit: Karya Seni
Muka Surat: 530
Harga Jual: RM 13 (termasuk pos)
Status: Sold
 
Sinopsis
Ezza Mysara

Dialah Driver Yang Tercipta Untukku
"Nanti bila Aya dah besar, Aya nak kahwin dengan abang, tau." Sejak kecil, Mikhail telah memiliki hati Dayana. Tetapi kerana peristiwa itu, mereka telah berpisah. Apabila bertemu kembali, masih adakah harapan untuk mereka bersatu?

Akulah Driver Seumur Hidupmu
Meskipun kecewa kerana tidak berjaya memiliki sekeping hati itu, tapi Arian tetap meneruskan kehidupannya. Pertemuan dengan seorang gadis ego, telah membuka pintu hatinya untuk bercinta. Tapi, mampukah dia merobohkan sebuah janji yang telah lama terpahat dalam hati gadis bernama Maya itu?

Cinta Langgar Lari
"Siapa sayang kau? Ini, aku perkenalkan pada kau, tunang aku. Sekarang kau tak ada peluang nak ganggu hidup aku lagi." Kerana mamat yang suka mengganggu hidupnya itu, Qaseh terpaksa mengaku bahawa dia sudah bertunang dengan mamat traffic light yang dilanggarnya itu!

Iskandar Daniel

Bagai Itik Pulang Petang
Saya memang gilakan dia yang cantik, tapi kalau bukan jodoh apa nak dikata… Barangkali gadis yang berjalan bagai itik pulang petang itulah yang terbaik untuknya.

Gadisku
"Nana selalu senyum pada saya... tapi saya tak pasti senyuman itu untuk saya atau Nizam?" Ahmad memang dah lama sukakan Nana, tapi dipendamkannya saja. Tanpa dia sangka, rupa-rupanya dia memang tak bertepuk sebelah tangan.

I Love You
Semenjak dia menikahi Leia, hanya dialah pertama dan terakhir. Tapi dek perasaan cemburu, semuanya jadi berubah. Mampukah perpisahan itu akan mengundang bahagia buat mereka?

Rehan Makhtar

Jahit Balik Hati Aku
"Itu bayaran untuk khidmat kau untuk aku semalam." Isteri mana yang tidak sedih, jika kata-kata sebegitu dilafazkan oleh suaminya sendiri. Dan akhirnya, Rihana telah membuat keputusan yang terbaik, demi maruah dan sayangnya terhadap seorang suami.

Jahit Balik Hati Aku Lagi
Demi anak-anak dan cintanya, dia harus akur dengan ketentuan-Nya. Biarpun hati terseksa atas keputusan Hanip itu, tapi istana cinta ini harus dipertahankan.

Kau Dipaksa, Aku Terpaksa
"Fara senang tengok abang dah makin sihat dan Fara yakin abang akan temui kebahagiaan abang dengan Azlyn nanti." Maifara akhirnya terpaksa akur, jika itu kehendak Payed. Harapannya, suaminya itu cepat-cepat sembuh lalu melepaskannya dari seksaan.

Syamnuriezmil

Sudah Kahwin Ke Belum?
"So, Natrah... dah kahwin ke belum?" Natrah. Sejak pertama kali bertemu, Alief sudah terpikat dengan pemilik nama itu. Mampukah dia memikat gadis itu, sedangkan mummy menjadi penghalangnya?

Pengantin Dua Kali
Dua bulan selepas berkahwin. Itulah janji Alief kepada mummynya. Tapi, adakah janji itu akan terlaksana? "Abang dah janji abang akan jaga Natrah lebih dari nyawa abang!"

Lari Mencari Suami
"Natrah milik abang, abang milik Natrah." Setelah bermacam dugaan yang mereka tempuhi, mampukah si isteri memujuk si suami yang sedang membawa diri yang rajuk?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...