Wednesday, 22 February 2012

Rindu Cintaku ~ Fauziah Ashari

Rindu Cintaku
Pengarang: Fauziah Ashari
Penerbit: Intens Idea International
Muka Surat: 634
Harga Asal: RM 23.90
Cetakan 1, 2012
Status: Sold

Sinopsis
Izzah tercari-cari ketika dirinya hilang ingatan. Mimpi-mimpi ngeri tentang suaminya berkunjung datang dalam kotak minda menambah kekeliruan, menjadikan dia kedinginan dalam cinta Hariz yang sentiasa membara. Izzah pulih saat konflik memuncak dan dia tak berdaya untuk menggalas beban yang membelenggu hati bila cinta suami ditagih insan lain walau maruah menjadi taruhan.

Hariz yang keresahan terus dilanda tsunami permasalahan. Neraca karma beralun ganas melibas keegoanya. Hariz hilang punca, hilang kuasa dan hilang Izzah. Namun, membuang cintanya pada isteri tercinta tidak pernah wujud dihatinya walau dalam keterpaksaan.

Andainya mampu ditebus kesilapan, apakah harga yang perlu dilunaskan? Rumahtangga? Cinta tak kesampaian? Kesetiaan? Maruah? atau ...nyawa?

Cinta... Tiada Akhirnya ~ Fauziah Ashari

Cinta... Tiada Akhirnya
Pengarang: Fauziah Ashari
Penerbit: Intens Idea International
Muka Surat: 570
Harga Asal: RM 22.90
Cetakan 1, 2012
Status: Sold


Sinopsis
Rentetan perkahwinan rahsia antara Izzah dan Hariz di 'Ombak Rindu' dipanjangkan lagi di dalam 'Cinta...Tiada Akhirnya'.

Kehidupan menjanjikan segalanya. Pahit, manis suka dan duka. Satu perjalanan anugerah dari Maha Pencipta yang menjanjikan kematian dalam kembara kehidupan. Bagi kaki yang melangkah dan tangan yang menadah, terpulang pada insan itu sendiri mencorak hidupnya.

Inilah kisah...CINTA...TIADA AKHIRNYA, menyelami Izzah yang setia, hampir sempurna, menyajikan cinta pada suaminya, Hariz yang masih mencari diri dan cinta sejati. Disulami detik cemas yang pasti mencorak minda, mendebarkan jiwa, CINTA...TIADA AKHIRNYA akan menyerapi kehidupan setiap pembaca.

Monday, 20 February 2012

Dan… Mimpi Pun Berguguran ~ Liana Afiera Malik

Dan… Mimpi Pun Berguguran
Pengarang: Liana Afiera Malik
Penerbit: CESB
Muka Surat: 553
Harga: RM 22
Status: Sold

Sinopsis:
Dia buta hukum. Icha hidup terumbang-ambing tanpa pedoman. Dirinya ibarat layang-layang putus tali. Terbang melayang mengikut arah tiupan angin.Pertemuannya dengan Saiful Badar merubah segalanya. Dia dihamburkan dengan kasih sayang. Namun keindahan itu hanya sekelip mata. Ibarat hujan panas!

Saturday, 18 February 2012

Lebih Kurang ~ Qaseh Qaisara

Lebih Kurang
Pengarang: Qaseh Qaisara
Penerbit: Fajar Pakeer
Muka Surat: 283
Harga: RM 15 (termasuk pos)
Cetakan 1, 2012
Status: Sold

Sinopsis:
"Hidup siapa lagi orang nak susahkan kalau bukan hidup isteri orang.......

Mereka tinggal di rumah yang sama dan belajar di kolej yang sama. Namun kepala tak pernah sama.Zackhwan suka benar mencari pasal, Azrina pula mangsa utama.

"Kita dah jadi pasangan suami isteri di alam facebook, jadi tak ada alasan untuk orang ceraikan awak. Orang betul sayangkan awak. Sayang sangat-sangat!"

Setiap kali terkena, Azrina hanya bersabar dan terus bersabar bersama perasaan benci yang membuak. Dia akan bertahan selagi boleh. Dari hari ke sehari, Azrina dapat menerima si wayar putus dengan perasaan senang. Tahulah Azrina, Zackhwan itu tidaklah senakal mana, hanya perangai semula jadinya yang suka melihat Azrina marah-marah. Comel sangat, kata Zackhwan.

Zackhwan pula sebenarnya bukan niat hendak mengena. Mungkin itulah caranya dia meluahkan kasih sayang terhada Azrina. kasih sayang yang berputik sejak mereka pernah bermain layang-layang bersama di zaman kanak-kanak. semua kasih sayang itu zackhwan simpan agar suatu hari menjadi kenyataan.


Namun cinta mereka hanya di alam kolej sajakah atau hingga ke akhirnya mereka akan bersama?

** sweet sgt story ni.. **

Thursday, 16 February 2012

Kau, Aku, Kita ~ Orkid Edyliyne

Kau, Aku, Kita
Pengarang: Orkid Edyliyne
Penerbit: Fajar Pakeer
Muka Surat: 374
Harga: RM 15 (termasuk pos)
Cetakan 1, 2012
Status: Sold 

 
Sinopsis:
"Kau silaplah, bro... jangan nak perasan. Iman Firdaus tu, aku, bukan kau. ke kau pun nama Iman firdaus juga?"

Itulah permulaan dua Iman Firdaus seorang lelaki, seorang perempuan. Dua nama yang sama, manusia yang berbeza, boleh ke mereka hidup bersama? tapi itulah yang jadi. Iman firdaus aka Iman Aus, pelakon yang terkenal dan ada nama, tapi tak pula dikenali atau digilai Iman Firdaus aka Iman. Sebabnya mudah-rumah dia tak ada tv untuk dia kenal Iman Aus.

Tapi, Iman Aus si pelakon kegilaan ramai itu tiba-tiba buat idea gila dengan mengajak iman kahwin.

Kahwin! Dah Iman terkejut, tambah terkejut pula Iman apabila Aus sanggup `berkahwin' sama dengan lima adik lelakinya: Iman adrian, Iman fazril, Iman Haris, Iman razif dan Iman Asri.

Lalu, bermulalah kisah dua Iman Firdaus, satu suami, satu isteri, hidup sebumbung dan bersama sebagai pasangan dalam dunia lakonan nyata. sebab, Aus hendakkan isteri kerana daddy aus nak dia kahwin manakala Iman berkahwin dengan Aus sebab Aus janji akan senangkan hidup adik-adiknya. Jadi, perkahwinan yang bermula dengan agenda yang sebab begini, akankah kekal untuk selamanya? Tambah bila ada syarat begini: 


"Kalau aku dah jatuh cinta dengan kau, aku takkan ceraikan kau, macam tu juga sebaliknya. Aku takkan lepaskan kau, kalau kau dah jatuh cinta dengan aku tapi kau janganlah melebih nak goda aku pula."

Jadi, dua nama yang sama, manusia yang berbeza, boleh ke mereka hidup bersama? Dua Iman Firdaus ini, agaknya bolehkah kekal bersama?  

** memang best, x rugi baca - credit to the author **

Sunday, 5 February 2012

Without Mercy ~ Miriam Ali

Without Mercy
Author: Miriam Ali
Page: 390
Price: RM 10 (including postage) 

Status: Sold

Sinopsis:
Miriam Ali’s nightmare began on the day in 1980 when she learnt that her two teenage daughters had been sold to ‘husbands’ in Yemen by their father, and would not be coming home to Birmingham. But it was also the turning point. After too many years of submission, when she had been used as little more than a baby-machine and had suffered two nervous breakdowns, Miriam finally mustered the courage  to begin a campaign to rescue Zana and Nadia from the misery and squalor in which they were forced to live.

Without Mercy is the astonishing true story of that struggle. An essential companion to Zana’s own story, Sold, Miriam’s account shows all the beauty and ferocity of a mother’s instinct in a searing and anguished battle against an abusive man, an outmoded tradition and an ineffective indifferent bureaucracy.

A Holiday of Love ~ Judith McNaught

A Holiday of Love
Pengarang: Judith McNaught
Muka Surat: 355
Harga: RM 8 (termasuk pos)

Status: Sold

Sinopsis:
A compilation stories by 4 authors Jude Deveraux (Change of Heart), Judith McNaught (Miracles), Jill Barnett (Daniel and the Angel) & Arnette Lamb (Hark! The Herald). 

When the wheather outside is frightful, what better way to warm up than with four magnificent new tales of love and adventure from your favorite romance authors? Slip into a bubble bath or curl up in front of a roaring fire – and let whisk you away…to New York in the late 1800s, where a beautiful but clumsy angel turns a lonely man’s life around…to medieval Scotland, where intrigues surrounding a Christmas Mass imperil two Highland lovers…to Regency London, where a world-weary lord receives an outrageous proposal…to modern-day Colorado, where a daring and clever twelve-year-old plays matchmaker for his bighearted impractical mother…to a world where love always reigns supreme.

Wednesday, 1 February 2012

Sakitnya Rindu Ni… ~ Liana Afiera Malik

Sakitnya Rindu Ni…
Pengarang: Liana Afiera Malik
Penerbit: Rumah Karya Liana Afiera Malik
Muka Surat: 209
Harga: RM 15
Status: Sold

Sinopsis:
Dulu bila orang angau menanggung rindu aku selalu gelakkan. Tapi sekarang aku sendiri yang kena. Aku mengaku, memang sakit menanggung rindu! Entah ke mana dia menghilang? Tanpa kesan, tanpa jejak. Macam kabus aja! Parah betul. Tapi sampai bila nak tunggu? Aku pun ada tanggungjawab pada keluarga. Aku perlu kuat! Aku perlu tabah! It’s not the end of my world!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...