Monday, 6 August 2012

Te Amo Sayang ~ Adra Adlina

Te Amo Sayang
Pengarang: Adra Adlina
Penerbit: Buku Prima
Muka Surat: 436
Harga Jual: RM 17 (termasuk pos)
Status: Sold

Sinopsis
Faaeq Rifqi begitu pembersih dan tidak mampu bertolak ansur dengan sebarang bentuk kotoran walau habuk sekalipun. Kerjaya sebagai pramugara menjadikan dia lebih teliti dalam apa jua keadaan. Namun dapatkah Faaeq Rifqi memastikan dia akan jatuh cinta dengan wanita yang bersikap serupa dengannya?

Taipei menjadi destinasi pertemuan antara anak muda ini dengan si editor cemerkap Sara Irdina. Sara Irdina akhirnya tertawan dengan kematangan Faaeq Rifqi meski jejaka itu muda empat tahun daripadanya.Ikatan pernikahan membuka sisi baru buat mereka. Faaeq si pembersih rupanya berpasangan dengan Sara yang langsung tidak pandai melakukan kerja-kerja rumah.

Lalu bagaimanakah pasangan ini berkomunikasi? Dapatkah Faaeq bertahan dengan sikap isterinya yang ternyata amat kontra itu?



Terbayang muka tiada perasaan Faaeq setiap kali bertembung dengannya. Entah benci entah suka pun dia tak tahu. Silap-silap jejaka itu tidak melepaskan peluang untuk menyumpahnya dalam hati.


Beristigfar panjang si pembersih ini dibuatnya. Belum pernah dia membiarkan baju kotor bertimbunan sehingga terpaksa dilonggokkan ke lantai. Cadar juga hampir tertanggal dari tilam, manakala selimut dibiarkan tidak berlipat. Apa sudah jadi? Sibuk sangatkah isterinya sehingga tiada masa untuk mengemas tumah? - Faaeq Rifqi


Rindunya pada Faaeq hanya ALLAH yang tahu. Kalaulah Faaeq tahu betapa dia cuba untuk mengentalkan hati. Kalaulah suaminya tahu yang dia begitu mudah untuk memaafkan? Tetapi dia juga punya harga diri. Dia juga seorang wanita biasa yang tidak mampu untuk melupakan segala yang telah berlaku dalam sekelip mata. - Sara Irdina

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...