Wednesday, 29 August 2012

Panggil Aku Kiah ~ Liza Nur

Panggil Aku Kiah
Pengarang: Liza Nur
Penerbit: Buku Prima
Muka Surat: 420
Harga Jual: RM 17 (termasuk pos)
Status: Sold

Sinopsis
Perbezaan darjat melalui kekayaan menyebabkan Kiah memandang rendah pada Hud, pekerja kesayangan papanya. Hud yang berkhidmat sebagai pemandu tidak pernah menurut kemahuan Kiah seperti pekerja-pekerja papa yang lain. Kejujuran Hud membuatkan Kiah membencinya.

Dalam tak disangka, Hud telah menjadi penyelamat maruah Kiah sewaktu hampir-hampir dinodai teman lelakinya, Reza. Hud juga yang menolong Kiah di saat dia dihalau keluar dari rumah oleh ibunya. Bermula dari detik itu, dia belajar erti kesusahan dan kemanusian yang selama ini tidak pernah menjengah ke dalam kotak fikirannya.

Adakah Kiah mencintai Hud? Mampukah si hidung tinggi seperti Kiah meninggalkan Prada dan Gucci yang sudah sebati dengan darahnya?


Namaku Chanelle. Glamour, bukan? Tetapi itu bukan nama sebenar. Nama sebenarku jarang aku gunakan, hanya sekadar penghias kad pengenalan. Jengkel nak kugunakan selalu. Sebutannya bagiku kuno, terencat dalam dunia serba moden ini. ~ Kiah

"Badan Cik Kiah tu kurus kering tapi berat. Lepas tu kalau dah tidur tu, tidur mati. Agaknya kalau kelambu terbakar, memang dia hangit kat dalam. Lidah macam orang putih, asyik nak makan Western aje. Tengok nasi lemak pun geli. Perasan lawa pulak tu." ~ Hud

"Percayalah, Kiah. Aku dah berubah. TUHAN tu Maha Adil, Kiah. Dia dah balas cash semua yang aku buat. Aku menyesal, Kiah." ~ Reza

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...