Saturday, 16 March 2013

Sedetik Asmara ~ Sarnia Yahya

Sedetik Asmara
Pengarang: Sarnia Yahya
Penerbit: Fajar Pakeer
Muka Surat: 654
Harga Jual: RM 22.00 (termasuk pos)
Status: Sold
Terbitan Februari 2013  

Sinopsis
Kegagalan tidak bermakna hidupnya berakhir.



Perkahwinan yang berlandaskan janji itu tidak dapat dipertahankan meskipun hati Reza dan Amylia mula berputik kasih. Mereka terpaksa akur dengan janji yang telah dipersetujui. Amylia tidak mahu dicop sebagai perampas biarpun perkara itulah yang ingin dia lakukan. Dia cuba membina kehidupan barunya di sebuah daerah asing untuk memadam segala rasa yang telah melukai hatinya. Cuba dipahat bahawa Allah sentiasa ada bersamanya. Tidak mahu terlalu obses dengan cinta yang sia-sia. Biarlah jodoh datang sendiri dan bukan dia yang mencari. Dan benarkah jodoh itu berada di hadapan matanya...?



Mazeed, seorang lelaki yang dikagumi. Seorang ketua yang amat disenangi. Namun tiada rasa untuk lelaki yang akhirnya rapat dengannya.



“Ibu saya ada telefon awak?”

“Ya. Pagi tadi. Dia ajak saya bermalam di rumah encik sebab encik dan ayah encik nak ke Bota.”

“Ya. Boleh ke?”

“Encik Mazeed benarkan ke?”



Amylia pula tidak menyangka, kebaikan Puan Khalida, ibu Mazeed, ada maknanya. Keikhlasan wanita itu membuat dia kerap rindu akan ibunya yang tidak dapat bertemu muka setelah berpisah dengan ayahnya bertahun-tahun lamanya. Tidak disangka yang wanita itu punya misinya sendiri. Berjayakah misi Puan Khalida untuk menyatukan Mazeed dan Amylia? Duda sama janda, apa salah jatuh cinta? Sedetik asmara... sehingga ke syurgakah?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...