Wednesday, 11 July 2012

Miss Pisau Cukur ~ Siti Nur Dhuha

Miss Pisau Cukur
Pengarang: Siti Nur Dhuha
Penerbit: Buku Prima
Muka Surat:580
Harga Jual: RM 20 (termasuk pos)
Status: Sold

Sinopsis
Amera, anak angkat yang dijadikan tempat melepaskan dendam dan geram Ku Afnan Zakirin iaitu, anak Tan Sri Ku Ali kerana Amera disangka anak perempuan simpanan ayahnya. Sehinggalah terjadi satu tragedi berdarah, Amera terbunuh angkara Ku Afnan Zakirin. Kemunculan Nurul, si gadis bermata duitan telah berjaya menawan hati Ku Afnan. Meskipun kehadiran Nurul semata-mata inginkan kemewahan dan kesenangan, Ku Afnan Zakirin tetap ingin memiliki gadis itu. Pada masa yang sama Nurul telah jatuh hati pada Jeff, anak datuk yang berlagak miskin. Namun, lamaran Ku Afnan sebagai kekasihnya lebih menarik berbanding Jeff yang langsung tidak memenuhi sasarannya sebagai Miss Pisau Cukur. Mampukah kuasa cinta bisa merubah prinsip Nurul bahawa wang bukan segala-galanya?

"Saya sanggup selagi saya mampu dan permintaan awak tu tak keterlaluan. Saya tahu saya bukan orang yang awak cintai. Saya tahu kalau awak setuju untuk bersama saya tentu kerana wang. Tapi saya tak kisah semua tu, yang paling penting saya dapat bersama orang yang saya sayangi. Orang yang mampu membahagiakan saya. Orang yang mampu membuatkan saya ingin hidup beratus-ratus tahun lagi." - Ku Afnan Zakirin

"Apa? 50 ribu! Banyaknya. Okey saya setuju. Tapi... eh, nanti dulu. Awak ingat saya ni perempuan murahan ke? Saya tak pernah sekalipun menyerahkan maruah saya pada sesiapa pun tau. Memanglah saya rasa macam nak setuju je dengan tawaran tu, tapi adik saya beritahu, dia dah pesan jadi pisau cukur boleh, tapi jangan sampai tergadai body." - Nurul

"Jeff tak sangka, untuk pertama kalinya Jeff jumpa Miss Pisau Cukur yang sangat baik hati macam awak Nurul. Cinta awak tulus sangat. Tak pernah ada wanita yang sayangkan Jeff macam awak sayangkan Jeff. Jeff nak Nurul hidup untuk Jeff..." - Jeff

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...